Uso de aplicaciones estéreo para difundir estudios arqueológicos. Aplicación a Museos Virtuales

María Dolores Robles Ortega

Spain

Universidad de Jaén

Departamento de Informática de la Universidad de Jaén. España

Francisco R. Feito Higueruela

Spain

Universidad de Jaén

Departamento de Informática de la Universidad de Jaén. España

Juan José Jiménez Delgado

Spain

Universidad de Jaén

Departamento de Informática de la Universidad de Jaén. España

Rafael J. Segura Sánchez

Spain

Universidad de Jaén

Departamento de Informática de la Universidad de Jaén. España
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Accepted: 2016-02-23

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Published: 2010-05-25

DOI: https://doi.org/10.4995/var.2010.4719
Funding Data

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Keywords:

Stereo, Museum, Virtual, Archaeology

Supporting agencies:

Ministerio de Educación y Ciencia de España y la Unión Europea a través de los Fondos FEDER

bajo el proyecto de investigación TIN2007-67474-C03.

Junta de Andalucía y la Unión Europea a través de los Fondos FEDER

bajo el proyecto de investigación P07-TI

Abstract:

Nowadays information and communication technologies are fundamental tools for disseminating archaeology, as it shows the number of Virtual Museums available through Internet. However, many of them do not use all the possibilities that the new technologies could offer. This paper proposes the visualization of a prototype of Virtual Museum of Iberian Art by means of a stereo system. It can use both individual and collective tools in order to increase the authenticity sensation and the realism level of the observer.

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