Dispositivos Móviles como Guías 3D para el Conocimiento del Patrimonio Arqueológico

José M. Noguera

Spain

Universidad de Jaén

Departamento de Informática. Universidad de Jaén. Jaén. España

Rafael J. Segura Sánchez

Spain

Universidad de Jaén

Departamento de Informática. Universidad de Jaén. Jaén. España

Carlos J. Ogáyar Anguita

Spain

Universidad de Jaén

Departamento de Informática. Universidad de Jaén. Jaén. España
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Accepted: 2015-12-10

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Published: 2012-11-01

DOI: https://doi.org/10.4995/var.2012.4423
Funding Data

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Keywords:

Mobile computing, Terrain rendering, Tourism, Archaeological heritage

Supporting agencies:

Ministerio de Educación y Ciencia del Reino de España y por la Unión Europea (TIN2007-67474-C03-03) y Consejería de Innovación

Ciencia y Empresa de la Junta de Andalucía (P06-TIC-01403 y P07-TIC-02773)

Abstract:

This paper describes a client-server framework that provides users with a realistic 3D representation of the terrain around them on mobile devices. This representation is populated with georeferenced cultural and historic entities. By using this framework, we have built an ubiquitous guide that facilitates the promotion and knowledge of the territorial organization and defensive buildings during the low Middle Ages in the “Council of Baeza”, Spain. However, the proposed tool can be easily expanded to cover any geographic area and historic age.

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References:

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