Evolución de las tecnologías utilizadas en el desarrollo de Museos Virtuales

María Dolores Robles Ortega

Spain

Universidad de Jaén

Departamento de Informática de la Universidad de Jaén. España

Francisco R. Feito Higueruela

Spain

Universidad de Jaén

Departamento de Informática de la Universidad de Jaén. España

Juan José Jiménez Delgado

Spain

Universidad de Jaén

Departamento de Informática de la Universidad de Jaén. España

Rafael J. Segura Sánchez

Spain

Universidad de Jaén

Departamento de Informática de la Universidad de Jaén. España
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Accepted: 2015-11-24

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Published: 2012-11-18

DOI: https://doi.org/10.4995/var.2012.4382
Funding Data

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Keywords:

Virtual museum, 3D, Usability, Technology evolution

Supporting agencies:

Ministerio de Educación y Ciencia de España y la Unión Europea a través de los Fondos FEDER

proyecto de investigación TIN2007-67474-C03-03.

Abstract:

Thanks to the development of the new technologies, virtual museums have incorporated new contents that make the transmission of the knowledge easier. These new elements should be included considering not only technical features but also usability and simplicity requirements for end users. In this paper, we describe the evolution of the main technologies utilized in the creation of virtual Museums, specifically those which generate 3D content. We also describe how to include these new contents in order to obtain a successful result. Finally, we compare virtual Museums with another traditional ways of transmitting knowledge such as, real museums, books, and magazines.

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