Autoavaluació de les competències en el procés d’ensenyament-aprenentatge de L1, L2, LE
Enviado: 17-06-2016
|Aceptado: 17-06-2016
|Publicado: 30-06-2016
Descargas
Palabras clave:
educació multilingüe, autoavaluació de competències lingüístiques, estratègies metodològiques i cognitives, reflexió lingüística
Agencias de apoyo:
Resumen:
A partir de les mesures pedagògiques que proposa el Decret 127/2012, amb què es regula el plurilingüisme en l’ensenyança no universitària a la Comunitat Valenciana, analitzem les actuacions lingüístiques i metodològiques en l’àmbit de l’ensenyament, a través de l’observació de la formació lingüística dels estudiants de Grau de Mestre i de la reflexió que en fan. Amb aquest propòsit, recollim dades mitjançant una enquesta sobre els aspectes didàctics recognoscibles en el procés d’ensenyament-aprenentatge de L1, L2, LE i proposem la composició d’una autobiografia lingüística. Els resultats obtinguts donen compte de les reflexions dels futurs mestres sobre el propi procés d’aprenentatge.
Citas:
FARRÉS, J. (2001). Didàctica de la llengua. Llengua i immigració. Diversitat lingüística i aprenentatge de llengües, pp.110-115. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social.
FERNÁNDEZ, J. (2000). Actualidad-Escuela y Sociedad. Cuadernos de Pedagogía, 290, p. 10. Barcelona: CISSPRAXIS S.A.
GUASCH, O. (1995). Ús lingüístic i reflexió metalingüística en l’ensenyament i l’aprenentatge de segones llengües. Articles de didàctica de la llengua i la literatura, 6, 117-124. Barcelona, Graó.
OLIVERAS, A. (1992). El tractament de la llengua oral a l’aula d’immersió. Programa d’immersió lingüística. Suport a l’ensenyament en valencià, 8, 57-58. València: Generalitat Valenciana.
PASCUAL, V. (2006). El tractament de les llengües en un model d’educació plurilingüe per al sistema educatiu valencià. Generalitat Valenciana. Conselleria de Cultura, Educació i Esport.
PASCUAL, V. (2011). Un model d’educació plurilingüe i intercultural per al sistema educatiu valencià. Generalitat Valenciana. Conselleria de Cultura, Educació i Esport.
SIGUAN, M., I MACKEY, W. F. (1986). Educación y bilingüismo. Madrid: Santillana.
VILA, I. (1985). Reflexions sobre l’educació bilingüe: llengua de la llar, llengua d’instrucció. Barcelona: Departament d’Ensenyament.
VILA, I. (1998). Bilingüisme i educació. Barcelona: Proa-UOC