A proposal for a course of Operations Management for the Degree in Electronics and Automatic
DOI:
https://doi.org/10.4995/wpom.v8i0.7205Keywords:
learning, active methodologies, lecture, group work, oral presentationAbstract
At this work a methodology is proposed for a course of the discipline of Operations Management with a focus on active methodologies in the degree of Electronics and Automatic. For the course is combined: lecture, group work, problem-based learning, project-based learning and presentation of group work. Previous experiences in the same course allow us to conclude the importance of the lecture in this environment in what is the only course of the discipline in all the degree. The importance of feedback in project learning is not easy for large groups such as the case study, suggesting the presentation of group work as a good solution to the problemDownloads
References
Alfalla-Luque, R., Navarro, M. B., & Arenas-Márquez, F. J. (2011). Mejorando la formacion en Direccion de Operaciones: la vision del estudiante y su respuesta ante diferentes metodologias docentes. Cuadernos de Economia y Direccion de la Empresa, 14, 40-52.
Diaz-Garrido, E., Martin-Peña, M. L., del Barrio Izquierdo, L., & del Barrio Izquierdo, I. (2012). Experiencia piloto de aprendizaje activo y cooperativo en la materia de direccion de produccion y operaciones. Revista del Congreso Internacional de Docencia Universitaria e Innovación (CIDUI), 1.
Fernandez-March, A. (2006). Metodologías activas para la formacón de competencias. Educatio siglo XXI, 24, 35-56.
Lopez, C. M., Luque, R. A., & Marin Garcia, J. A. (2011). La investigacion en docencia en direccion de operaciones: tendencias y retos. In (pp. 507-548). OmniaScience.
Medina-López, C., Alfalla-Luque, R., & Marin Garcia, J. A. (2011). La investigación en docencia en dirección de operaciones: tendencias y retos. Intangible Capital, 7, 507-548.