Learning experience using an app in Bachelor Degree

Authors

  • Marta Fossas-Olalla Universidad Complutense de Madrid
  • Beatriz Minguela-Rata Universidad Complutense de Madrid
  • Jose Fernández-Menéndez Universidad Complutense de Madrid
  • Elena Giménez-Fernández Universidad Complutense de Madrid

DOI:

https://doi.org/10.4995/wpom.v8i0.7175

Keywords:

learning, Knowledge management, smartphone, app, higher education

Abstract

The aim of this paper is to expose the planning and implementation of a learning improvement app in subjects related to Operations Management in Bachelor`s Degrees. We show the experience of the app in two subjects, commenting on the differences, the difficulties encountered and the analysis of the results of a survey conducted to the students. This initiative arises from the experience of the Research Group on Production and Information and Communication Technologies (GIPTIC-UCM) of the Complutense University of Madrid as a result of the participation in an Educational Innovation Project.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Marta Fossas-Olalla, Universidad Complutense de Madrid

Departamento de Organización de Empresas

Beatriz Minguela-Rata, Universidad Complutense de Madrid

Departamento de Organización de Empresas

Jose Fernández-Menéndez, Universidad Complutense de Madrid

Departamento de Organización de Empresas

Elena Giménez-Fernández, Universidad Complutense de Madrid

Departamento de Organización de EmpresasS

References

Barr, R.; Tagg, J.(1995). From teaching to learning: a new paradigm for undergraduate education. Change, noviembre-diciembre, pp. 13-25.

Ciampa, K. (2014). Learning in a mobile age: an investigation of student motivation. Journal of Computer Assisted Learning, 30, 82-96.

González-Fernández, N.; Salcines-Talledo, I. (2015). The Smartphone in the teaching-learning-assessment process in Higher Education. Perceptions of teachers and students. RELIEVE, Vol. 21n No. 2, art. M3.

Hutchings, P. (1996). Building a new culture of teaching and learning. About Campus, Vol. 1, No. 5, pp. 4-8.

Kramer, G. (ed.) (1945). Fostering student sucess in the campus community. John Wilw & Sons Inc.

León, B.; Latas, C. (2005). Nuevas exigencias en el proceso de enseñanza – aprendizaje del profesor universitario en el contexto de la convergencia europea: la formación en técnicas de aprendizaje cooperativo. Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, Vol. 8, No. 6, pp. 45-48.

Lukas, J.F; Santiago, K; Joaristi, L.; Lizasoain, L. (2011). Evaluación basada en competencias en las asignaturas del área MIDE. Actas del Congreso Internacional EVALtrends 2011 http://evaltrends.uca.es/evaltrends2011/aportaciones.htm

Ortega y Gasset, J. (1930). La Mision de la Universidad. Alianza.

Rosillo, R.; Martínez Rico, R.; Ponte, B.; Miguel Dávila, J.A (2016) “Cómo mejorar la participación en el aula mediante las tecnologías de la información. en Miguel Dávila, J.A. (Editor) “Técnicas de enseñanza que pueden revolucionar la docencia en Dirección de Operaciones”, ACEDEDOT-OMtech, ISBN: 978-84-608-6582-7

Tossell, C. C.; Kortum, P.; Shepard, C.; Rahmati, A.; Zhong, L. (2015). You can lead a horse to water but you cannot make him learn: Smartphone use in higher education. British Journal of Educational Technology, Vol. 46, No. 4, pp. 713-724.

Vázquez-Cano, E.; Sevillano García, M.L. (2015). El smartphone en la educación superior. un estudio comparativo del uso educativo, social y ubicuo en universidades españolas e hispanoamericanas. Signo y Pensamiento, Vol. 34, No. 67, 132-149.

Downloads

Published

2017-06-07

How to Cite

Fossas-Olalla, M., Minguela-Rata, B., Fernández-Menéndez, J., & Giménez-Fernández, E. (2017). Learning experience using an app in Bachelor Degree. WPOM-Working Papers on Operations Management, 8, 92–100. https://doi.org/10.4995/wpom.v8i0.7175

Issue

Section

OMTECH-Workshop

Most read articles by the same author(s)