Evaluation of teaching: some reflections

Authors

  • Lourdes Canós-Darós Universitat Politècnica de València
  • Carlos Pons-Morera Universitat Politècnica de València
  • Cristina Santandreu-Mascarell Universitat Politècnica de València
  • Pilar I. Vidal-Carreras Universitat Politècnica de València

DOI:

https://doi.org/10.4995/wpom.v8i0.7163

Keywords:

learning, evaluation, students, critical friends, lecturers

Abstract

In this paper we present some reflections about the process of evaluation of teaching as a starting point for an improvement. Without information there cannot be change. Any improvement in the classroom requires dealing with information coming from, first, the students as counterpart in the university learning teaching process; second, other colleagues who give their professional opinion and; third, of ourselves as lecturers, so that a complete evaluation is made from all points of view.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Lourdes Canós-Darós, Universitat Politècnica de València

ROGLE - Departamento de Organización de Empresas

Carlos Pons-Morera, Universitat Politècnica de València

Departamento de Organización de Empresas

Cristina Santandreu-Mascarell, Universitat Politècnica de València

IGIC - Departamento de Organización de Empresas

Pilar I. Vidal-Carreras, Universitat Politècnica de València

ROGLE - Departamento de Organización de Empresas

References

Andreu, R.; Canós, L.; de Juana, S.; Manresa, E.; Rienda, L.; Tarí, J.J. (2006a). Quality performance assessment as a source of motivation for lecturers: a teaching network experience, International Journal of Educational Management, Vol. 20, nº 1, pp. 73-82.

Andreu, R.; Canós, L.; de Juana, S.; Manresa, E.; Rienda, L.; Tarí, J.J. (2006b). Evaluación de la calidad docente en el ámbito universitario: la experiencia de una red de la Universidad de Alicante, Do-cencia e Investigación, nº 6.

Andreu, R.; Canós, L.; de Juana, S.; Manresa, E.; Rienda, L.; Tarí, J.J. (2004a). La mejora de la calidad universitaria a través de la creación de redes docentes, Investigar en docencia universitaria. Re-des de colaboración para el aprendizaje, Marfil, pp. 373-389.

Andreu, R.; Canós, L.; de Juana, S.; Manresa, E.; Rienda, L.; Tarí, J.J. (2004b). Redes dinámicas en el proceso de enseñanza-aprendizaje, Espacios de participación en la investigación del aprendizaje universitario, Marfil, pp. 105-130.

Andreu, R.; Canós, L.; de Juana, S.; Manresa, E.; Rienda, L.; Tarí, J.J. (2003). Critical friends: a tool for quality improvement in universities, Quality Assurance in Education, Vol. 11, nº 1, pp. 31-36.

Andreu, R.; Canós, L.; de Juana, S.; Manresa, E.; Rienda, L.; Tarí, J.J. (2003a). Mejora de la calidad de la docencia, I Programa de Redes de Investigación en Docencia Universitaria (edición electrónica), Marfil.

Andreu, R.; Canós, L.; de Juana, S.; Manresa, E.; Rienda, L.; Tarí, J.J. (2003b). Organización de empre-sas: mejora de la calidad de la docencia. Investigar Colaborativamente en Docencia Universitaria (edición electrónica). ICE/Vicerrectorado de Convergencia Europea y Calidad de la Universidad de Alicante.

Andreu, R.; Canós, L.; de Juana, S.; Manresa, E.; Rienda, L.; Tarí, J.J. (2003c). Evaluación de la calidad en las aulas a través de la creación de redes docentes, I Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria, Alicante.

Andreu, R.; Canós, L.; de Juana, S.; Manresa, E.; Rienda, L.; Tarí, J.J. (2002). Improving Quality in Uni-versity Education, Internacional Conference on Information and Comunication Technologies in Education, Badajoz.

Bambino, D. (2002). Critical friends, Educational Leadership, March, pp. 25-27.

Bloom, B.A. (1999). Critical friends group: in pursuit of excellence, Mt.Airy Times Express, 17 March.

Canós, L.; Andreu, R.; de Juana, S.; Manresa, E.; Rienda, L.; Tarí, J.J. (2006). La evaluación 360º como factor de motivación del profesorado, Aulafutura. Espacio virtual de innovación docente en ciencias jurídicas, www.aulafutura.net.

Canós, L.; Andreu, R.; de Juana, S.; Manresa, E.; Rienda, L.; Tarí, J.J. (2004). La evaluación 360º como factor de motivación del profesorado, 3er Congreso Internacional de Docencia Universitaria, Gerona.

Costa, A.L.; Kallick, B. (1993). Through the lens of a critical friend, Educational Leadership, Octubre, pp. 49-51.

Palacios, A. (1980). Introducción a la didáctica, Cincel, Madrid.

Suárez Díaz, R. (1985). La educación: su filosofía, su psicología, su método, Trillas, México.

Titone, R. (1981). Metodología didáctica, Rialp, Madrid.

Downloads

Published

2017-06-07

How to Cite

Canós-Darós, L., Pons-Morera, C., Santandreu-Mascarell, C., & Vidal-Carreras, P. I. (2017). Evaluation of teaching: some reflections. WPOM-Working Papers on Operations Management, 8, 67–71. https://doi.org/10.4995/wpom.v8i0.7163

Issue

Section

OMTECH-Workshop

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>