The exhibitions of El Lissitzky through Cine-Eye
Abstract
Keywords
References
Arnheim, Rudolf. Arte y percepción visual. Madrid: Alianza Forma, 1984.
Aynsley, Jeremy. “” PRESSA”, Cologne, 1928. Diseño de exposiciones y publicaciones en la época de Weimar”, in Espacios fotográficos públicos. Exposiciones de propaganda, de Pressa a The Family of Man, 1928-1955, edited by Jorge Ribalta. Barcelona: Musei d’Art Contemporari, 2008.
Bayer, Herbert. “Aspects of design of exhibitions and museums”. Curator: The Museum Journal Vol. 4 N. 3 (1961). https://doi.org/10.1111/j.2151-6952.1961.tb01561.x
Buchloh, Benjamin H. D. “De la “Faktura” a la “Faktografía””, in Espacios fotográficos públicos. Exposiciones de propaganda, de Pressa a The Family of Man, 1928-1955, edited by Jorge Ribalta. Barcelona: Musei d’Art Contemporari, 2008.
Cauman, Samuel. Living Museum: Experiences of an Art Historian – Alexander Dorner. New York: New York University Press, 1958.
Deleuze, Gilles. “La materia y el intervalo según Vertov”. www.catedras.fsoc.uba.ar/decarli/textos/Deleuze.htm. Accessed January 8, 2012.
El Lissitzky. El Lissitzky, 1929. La Reconstrucción de la Arquitectura en la U.R.S.S. Barcelona: Gustavo Gili, 1970.
Giménez Caballero, Ernesto. “12.302 Kms. Literatura. La etapa alemana”. La Gaceta Literaria 43 (1928).
Gouch, Maria. “Constructivism Disoriented: El Lissitzky’s Dresden and Hannover Demostrationsraüme”, in Situating El Lissitzky. Vitebsk, Berlin, Moscow, edited by Nancy Perloff and Brian Reed. Los Angeles: Getty Research Institute, 2003.
Kaufman, Mikhail et al. “An interview with Mikhail Kaufman”. October 11 (1979).
Lissitzky-Küppers, Sophie. El Lissitzky. Life-letters-texts. London, New York: Thames and Hudson, 1967.
Moholy-Nagy, László. “Cómo la fotografía revoluciona la visión”, in László Moholy-Nagy. Fotogramas 1922-1943, edited by Herbert Molderings et al. Barcelona: Fundació Antoni Tápies, Madrid: Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, 1997 (original: 1933).
Pevsner, Nikolaus. “The Lissitzky Room”. Art Journal 31 (1971). https://doi.org/10.2307/775658
Pohlman, Ulrick. “Los diseños de exposiciones de El Lissitzky. La influencia de su obra en Alemania, Italia y los Estados Unidos, 1923-1943”, in Espacios fotográficos públicos. Exposiciones de propaganda, de Pressa a The Family of Man, 1928-1955, edited by Jorge Ribalta. Barcelona: Musei d’Art Contemporari, 2008.
Ribalta, Jorge (ed). Espacios fotográficos públicos. Exposiciones de propaganda, de Pressa a The Family of Man, 1928-1955. Barcelona: Musei d’Art Contemporari, 2008.
Stam, Mart. “El Lissitzky’s conception of architecture 1966”, in El Lissitzky. Life-letters-texts, edited by Sophie Lissitzky-Küppers. London, New York: Thames and Hudson, 1967.
Tupytsin, Margarita. “From Abstract to Cinematic Cabinet”, in Malevich and Film, edited by Margarita Tupitsin. New Haven, London: Yale University Press, Barcelona: Fundación “la Caixa”, 2002.
Tupytsin, Margarita. “Back to Moscow”, in El Lissitzky. Beyond the Abstract Cabinet, edited by Margarita Tupytsin. New Haven, London: Yale University Press, 1999.
Vertov, Dziga. Memorias de un cineasta bolchevique. Madrid: Capitán Swing Libros SL, 2011.
Abstract Views
Metrics powered by PLOS ALM
This journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License
Universitat Politècnica de València
e-ISSN: 2341-2747 ISSN: 2341-3050 https://doi.org/10.4995/vlc