Obtenció dels modes de resonancia a una geometria complexa: proposta didàctica de modelització amb elements finits

Autores/as

  • E. Fuster-Garcia Universitat Politècnica de València
  • Luis M. García-Raffi Universitat Politècnica de València
  • Vicente Romero-García Consejo Superior de Investigaciones Científicas

DOI:

https://doi.org/10.4995/msel.2009.3123

Palabras clave:

Acústica, Resonáncia, Autovalors, Elements finits, MATLAB

Resumen

Els elements finits actualment constitueixen una eina fonamental per a resolució d’equacions diferencials en contextos reals. En aquest article presentem un bon exemple per al mètode: l’obtenció dels modes de ressonància sobre la tapa harmònica d’una guitarra, a partir de la resolució d’una equació d’autovalors amb el mètode dels elements finits. Per la facilitat de interpretació i contrastació experimental dels resultats obtinguts, pot oferir a mès una gratificació i motivació addicional, molt necessària en tot procès d’aprenentatge.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Vicente Romero-García, Consejo Superior de Investigaciones Científicas

Unidad Asociada CSIC-UPV

Citas

Goldstein, H Mecánica Clásica. Ed. Revertè, Barcelona, (1987).

Zienkiewicz, Olgierd Cecil. The fi element method. Oxford: Butterworth-Heinemann , 2000, 5th ed.

Strang, W.G., Fix, G.J. An Analysis of the Finite Element Method. Prentice-Hall, 1973.

Morse, Philip M. Theoretical acoustics. Princenton : Princeton University Press , 1968.

Elies Fuster Garcia, Vicent Romero García, L.M. García Raffi, E. A. Sánchez Pèrez, J.V. Sánchez Pèrez, Mario Sopena Novales. Obtenció dels modes de resonància a una geometría complexa: Proposta didàctica de modelitzacció amb elements fi VI Jornadas de Matemática Aplicada, Dep. Matemática Aplicada, Universidad Politécnica de Valencia. 2005.

Fritz Mueller http://www.classicalguitars.ca/resonances.htm

Descargas

Publicado

20-06-2009

Cómo citar

Fuster-Garcia, E., García-Raffi, L. M., & Romero-García, V. (2009). Obtenció dels modes de resonancia a una geometria complexa: proposta didàctica de modelització amb elements finits. Modelling in Science Education and Learning, 2, 57–65. https://doi.org/10.4995/msel.2009.3123

Número

Sección

Artículos