Prefacio del número
Enviado: 18-10-2021
|Aceptado: 28-01-2022
|Publicado: 29-01-2022
Descargas
Palabras clave:
Modelización matemática, educación matemática, conceptos, herramientas y procesos matemáticos, práctica escolar, habla alemana
Agencias de apoyo:
Resumen:
Citas:
Blomhøj M. & Højgaard Jensen, T. (2003). Developing mathematical modelling competence: Conceptual clarification and educational planning. Teaching Mathematics and its applications: An International Journal of the IMA, Volume 22, Issue 3, September 2003, Pages 123-139. https://doi.org/10.1093/teamat/22.3.123
Bruder R. (2001). Mathematik lernen und behalten. Heymann, H.-W. (Hrsg.), Lernergebnisse sichern. Padagogik, 53 (2001), H. 10, S. 15-18.
Carreira S. & Blum W. (Eds., 2021a). Mathematical modelling in the teaching and learning of mathematics: Part 1. Quadrante: Revista de Investigaçao em Educaçao Matemática 30(1) 1-7. https://doi.org/10.48489/quadrante.24926
Carreira S. & Blum W. (Eds., 2021b). Mathematical modelling in the teaching and learning of mathematics: Part 2. Quadrante, 30(2), p. 1-8. https://doi.org/10.48489/quadrante.26132.
Kaiser G. & Schukajlow S. (Eds., 2022). Innovations in measuring and fostering modelling competencies.
Kaiser G., Schukajlow S. and Stillman G (Eds., 2022). A psyccologically-driven view on mathematical modelling processes. Mathematical Thinking and Learning.
Winter H. (1995). Mathematikunterricht und Allgemeinbildung. Mitteilungen der Gesellschaft f¨ur Didaktik der Mathematik. Nr. 61, S. 37-46.


