New Trends outside the Translation Classroom
DOI:
https://doi.org/10.4995/muse.2014.2229Keywords:
Accessible audio guide, audio description, SDHH, museum-based learning, learning workshopAbstract
This paper is based on the study of different elements at the University of Granada’s Faculty of Translation and Interpreting and seeks to elaborate a prototype for a multilingual and accessible audio guide (audio description, SDHH and Spanish sign language interpretation). We defend a new methodology, one that focuses on teaching the translation process from previous museum-based learning experiences in the translation classroom using QR codes. Our main goal is to innovate translation-related teaching based on the new approaches acquired through learning workshop perspectives. In this sense, we will offer an ideal framework in developing the new concept of translation learning. This concept involves systemising a new means of learning and organising the realities of translation itself, encompassing objectives, competences, methodology and evaluation.
Downloads
References
Brinckmann, W. E., and Wildgen, J. S. (2003). Desafíos para los estudiosos del turismo: la construcción de la “sociedad inclusiva” y del “turismo accesible”. Cuadernos de Turismo, (11), 41-58.
Darcy, S., Cameron, B., and Pegg, S. (2010). Accessible tourism and sustainability: a discussion and case study. Journal of SustainableTourism, 18(4), 515 – 537. DOI: 10.1080/09669581003690668
Fedor de Diego, A. (2003). Sobre las propiedades metacognitivas y constructivistas de la terminología y sus consecuencias didácticas. R. Muñoz Martín (ed.). AIETI. Actas del I Congreso Internacional de la Asociación Ibérica de Estudios de Traducción e Interpretación, Granada: AIETI, 19-31.
Jiménez Hurtado et al. (2010). Un corpus de cine. Teoría y práctica de la Audiodescripción. Granada: Tragacanto.
Leach, J. and Moon, B. (2008). The Power of Pedagogy. London: SAGE Publications. Cambridge: Cambridge University Press.
Risku, H. (1998). Translatorische Kompetenz. Kognitive Grundlagen des Übersetzens als Expertentätigkeit. Tubingia: Stauffenburg.
Rivière, G. (1993). La museología: cursos de museología, textos y testimonios, Madrid: Akal.
Santacana Mestre; N., Serrat Antolí, J. (2005) (coordinators). Museografía didáctica, Barcelona: Ariel.
Soler, S., et al. (2010). La traducción accesible en el espacio multimodal museográfico y su aplicación a la formación de traductores. In: La traducción en contextos especializados. II Seminario Permanente de Formación de Formadores en Traducción e Interpretación, 317- 327.
Soler, S. (2012). Traducción y accesibilidad en el museo del siglo XXI. Traducción Accesible. Granada: Tragacanto.
Varine-Bohan, H. (1974). Los museos del mundo. Barcelona: Salvat.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Since 2023 this journal is published under a license
The previous articles keep the license which they were published (license that appears in articles pdf's).